Sajtószoba

« 1 2 »

Interjú Dr. Juhász Andrea betegjogi képviselővel

2018.04.03. (Dr. Juhász Andrea)
Interjú Dr. Juhász Andrea betegjogi képviselővel
A HáziPatika portál közli a Juhász Andreával készített interjújukat a betegjogvédelemről:
https://www.hazipatika.com/napi_egeszseg/egeszsegugy/cikkek/a_betegek_nem_tudjak_mihez_van_joguk/20180222101421
 
 

Katicabogár a kórházban: mesekönyvből ismerhetik meg jogaikat a kicsik

2016.11.19. (Nyilatkozó: Dr. Novák Krisztina, főigazgató)
Két hónapon keresztül, 19 megyei állomáson több mint 1500 óvodapedagógus részvételével valósult meg az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ „MesÉLJ jogosan” országjáró gyermekjogi programsorozata. A rendezvényeken résztvevő óvodák munkatársai speciális módszertani segítséget kaptak "Az elveszett madártoll" címmel megjelent gyermekjogi mesekönyv használatához. Olyan témákat járnak körbe, mint a bántalmazás tilalma, a véleménynyilvánításhoz való jog, az egészséges élethez, tanuláshoz való jog, az öregek tisztelete, a láthatás joga elvált szülők esetén.

Mese a gyermekjogokról

2016.06.22. (Nyilatkozó: Dr. Novák Krisztina, főigazgató)
 

Nem a hálapénz a legnagyobb gond

2016.03.11. (Nyilatkozó: Dr. Novák Krisztina, főigazgató)
A páciensek 7,7 százaléka sérelmezte a betegtájékoztatás hiányát az egészségügyben, hat százalék a hangnemmel volt elégedetlen.

Minőségfejlesztéssel bővül az OBDK feladatköre

2016.02.18. (Nyilatkozók: Dr. Novák Krisztina, főigazgató; Dr. Safadi Heléna, főosztályvezető)
A szakmai minőségértékeléssel kapcsolatos feladatokat, valamint az egészségügyi szolgáltatások akkreditációját is a betegjogi központ végzi.

OBDK: a jogvédelem mellett minőséget is mérnek

2016.02.15. (Nyilatkozó: Dr. Novák Krisztina - OBDK főigazgazó)
A szakmai minőségértékeléssel kapcsolatos feladatokat és a minőségügyi szakfőorvosok irányítását egy éve, az egészségügyi szolgáltatások akkreditációját pedig januártól az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) végzi. Mindez azért is fontos, mert a betegbiztonság növelése érdekében a minőségügy szorosan idomul a betegek jogvédeleméhez, az OBDK másik kiemelten fontos területéhez dr. Novák Krisztina, az OBDK főigazgatója szerint.

Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) egy fiatal és viszonylag kis intézmény, ugyanakkor igen szerteágazó feladatkörökkel rendelkezik. Dr. Novák Krisztina főigazgatóval a hivatal tevékenysége és a gyógyszerészi munka találkozási pontjait térképeztük fel.

A híd szerepét tölti be az ellátottak és a szociális ellátórendszer között

2016.01.14. (Nyilatkozó: Bánkiné Bosnyák Frida - Ellátottjogi képviselő)
Bánkiné Bosnyák Frida hivatása és küldetése is egyben, hogy az ellátottak jogai minden körülmények között érvényesüljenek, ehhez az OBDK által kialakított egységes eljárási rend adja a keretet.


Az OBDK minőségügyben vállalt szerepe, feladatai

2015.09.09. (Szerző: Dr. Safadi Heléna - főosztályvezető)

Alkalmazott irodalom a jogtudatosításban

2015.07.07. (Nyilatkozók: Dr. Novák Krisztina - főigazgató; Dr. Herczeg Rita - gyemekjogi képviselő)
„Az OBDK régóta dédelgetett álmát valósította meg azzal, hogy most két olyan gyermekjogi mesekönyvet is megjelentetett, amelyekre reményeink szerint a gyermekotthonokban és a nevelőszülőknél élő gyermekek és nevelőik részéről is pozitív fogadókészség és igény mutatkozik.”

Emberséges jogvédelem

2015.04.15. (Nyilatkozó: Dr. Novák Krisztina - főigazgató)
Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) független központi hivatalként, országos lefedettséggel látja el a betegek, ellátottak és gyermekek jogainak védelmét, segíti őket ellátásuk során felmerülő problémáik megoldásában.

A gyermekek arra panaszkodnak, hogy a velük foglalkozó szakemberek túl hamar továbbállnak, vagy hogy nélkülük döntenek a sorsukról, a felnőttek pedig arra, hogy csúnyán beszél velük az orvos, vagy túl hosszú a várakozási idő. Ilyen és ezekhez hasonló panaszokat vizsgálnak és oldanak meg – lehetőleg mediációval – az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ jogvédői. Mostanra az ország mindegyik megyeszékhelyén működik az OBDK-nak regionális irodája vagy infopontja, ahol a panaszosok komplex, integrált jogvédelmi segítséget kapnak.

Új szemléletmód kialakítása volt a cél a jogvédelem területén

2014.11.21. (Nyilatkozó: Dr. Novák Krisztina - OBDK főigazgató)
Új szemléletmód kialakítása volt a cél a jogvédelem területén, és mára elmondható, hogy a két éve létrehozott Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) stabil alapokon nyugvó jogvédelmi rendszert alakított ki. Erről Novák Krisztina, a központ főigazgatója beszélt az MTI-nek adott interjújában.

Szemléletváltás a jogvédelmi képviseletben

2014.10.30. (Nyilatkozó: Dr. Novák Krisztina - OBDK főigazgató)
Egyre többen keresik a hivatalt az egészségügyi intézményekben tapasztalt rossz bánásmód miatt.
Mostanra országos lefedettségű jogvédelmi képviselet jött létre a betegek, az ellátottak, a gyermekek jogainak védelmére – mondta lapunknak adott interjújában az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ főigazgatója. Novák Krisztina kiemelte, egyre többen fordulnak segítségért munkatársaikhoz, csak a betegjog területén több ezer megkeresést kaptak.

Sokszor egy bocsánatkérés is elég lenne

2014.10.14. (Nyilatkozó: Dr. Novák Krisztina - OBDK főigazgató)

Aki segít, ha keményen szól az orvos

2014.06.21. (Nyilatkozó: Dr. Szendy Erzsébet - betegjogi képviselő)
Ki ellen kit és mit véd, és miképpen a betegjogi képviselő? Erről kérdeztük Baranya egyik szakemberét, dr. Szendy Erzsébetet.

Ki merne panaszt tenni, amíg a megvádolt orvos kezeli?

2014.06.07. (nyilatkozó: Dr. Mina András - betegjogi képviselő)
Csip-csup panasz nincs. - Egy pesti nőgyógyászt több betege is megvádolt egy tévéműsorban, hogy szexuális légyottot kért a vizsgálatokért cserébe. Dr. Mina András betegjogi képviselő szerint egyre gyakoribb, hogy a panaszok hamarabb kerülnek a nyilvánosság, semmint az érintett egészségügyi intézmények illetékesei elé.
A betegnek nemcsak jogai, hanem kötelességei is vannak.

A gyulai gyermekkórházban fekvő betegeket látogattak meg Békés megyei jogi képviselők

2014.04.18. (nyilatkozók: Dr. Daróczy Linda, Dr. Hőhn Ildikó, Dr. Vetési Csilla)
Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ dolgozói a betegjogokra hívták fel a figyelmet kezdeményezésükkel.

Az év jogvédelmi képviselője

2013.12.13. (nyilatkozó: Lőwné Szarka Judit - ellátottjogi képviselő)
Az OBDK dolgozói között az idén első ízben odaítélt szakmai díját Lőwné Szarka Judit vehette át.

Gyermekjogok

2013.11.20. (nyilatkozó: dr. Herczeg Rita - gyermekjogi referens)

« 1 2 »
Nemzeti Kapcsolattartó Pont
Határon átnyúló egészségügyi
ellátások az Európai Unióban

Kiemelt hírek

2018.09.17. kép
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS Ápoljuk a betegjogokat! A betegjogokat tudatosító, interaktív csapatversenyt hirdet az egészségügyi szakképző iskolák nappali tagozatos, alapképzésben résztvevő...

2018.07.25.
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS Az Integrált Jogvédelmi Szolgálat ellátottjogi alkotópályázatot hirdet A pályázat címe: „Tudom, hogy van jogom! 2018” „OTTHONBAN CSALÁDBAN”...

2018.06.13. kép
Gratulálunk az IJSZ futóváltójának a hétvégi eredményes szerepléshez. Most először a hatfős váltóban minden jogterület és a törzs is képviseltette magát.



Integrált Jogvédelmi Szolgálat
1134 Budapest, Tüzér u. 33-35.
Postacím: 1365 Bp., Pf.: 646.
Telefon: +36-1/8969-000
Ingyenesen hívható zöld szám: +36-80/620-055
Külföldről hívható: +36-20/489-96-14
E-mail: ijsz@ijsz.emmi.gov.hu
weboldal tervezés: IRQ