Jogvédelmi képviselők nyilvántartása

Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központról szóló 214/2012. (VII. 30.) Korm. rendelet 2. § (1) e) pontja – illetve annak részletes szabályairól rendelkező 14-18. §-ai – alapján az OBDK látja el a betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi képviselők nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat.
 
A nyilvántartás célja, hogy a jogvédők hatósági igazolványuk segítségével mind a betegek, ellátottak, gyermekek és hozzátartozóik, mind pedig a szolgáltatók előtt azonosíthassák magukat, igazolhassák, hogy jogosultak eljárni a hozzájuk fordulók érdekében.
 
A hatósági nyilvántartás kialakítása hatékonyabbá, átláthatóbbá és ellenőrizhetőbbé teszi a jogvédelmi munkát, hozzájárul az egységes arculat kialakításához. A regisztrált jogvédő igazolványa átvételével egyben kötelezettséget vállal arra is, hogy részt vesz a kötelező továbbképzéseken.
 
A nyilvántartásba vett jogvédő a továbbiakban használhatja a „regisztrált” kifejezést. A hatósági nyilvántartás az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központról szóló 214/2012. (VII. 30.) Kormányrendeletben foglalt adatokat tartalmazza.
 
Azoknak, akik jelenleg nem állnak munkaviszonyban a központi hivatallal, az eljárást kérelmezniük kell. A kérelem kitöltéséhez szükséges nyomtatvány és tájékoztató anyag a linkekre kattintva tölthető le.
 
 



Kiemelt hírek

2025.11.03. kép
Nemzeti ünnepünk, az 1956. évi forradalom és szabadságharc évfordulója alkalmából miniszteri elismerésben részesült dr. Daróczy Linda betegjogi képviselő kolléganőnk.

2025.10.03.
Betegjogi képviselő munkatársai részére szervezett szakmai napot az IJSZ 2025. október 2-án.

2025.09.25. kép



Integrált Jogvédelmi Szolgálat
1134 Budapest, Tüzér u. 33-35.
Postacím: 1365 Bp., Pf.: 646.
Telefon: +36-1/8969-000
Ingyenesen hívható zöld szám: +36-80/620-055
Külföldről hívható: +36-20/489-96-14
E-mail: ijsz@ijsz.bm.gov.hu
weboldal tervezés: IRQ